ভিজিটর সংখ্যা

ডাউনলোড সমস্যা

🎯বিস্তারিত 👀 জানতেঃ
এখানে 👆 ক্লিক
অথবা
এখানে👆ক্লিক করুন
অথবা
এখানে👆ক্লিক করুন

🎯সুন্দর ভাবে বুঝার জন্যঃ

📥 ডাউনলোড লিংকঃ

এখানে👆ক্লিক করুন

http://vk.com/doc229376396_437430568


Tanbir Ahmad
eBook writer, Developer
& Digital Publisher
Founder and CEO,
📖 ebook.org.bd
👁️ facebook ID
🔖 LinkedIn
📓 Google+
🖄 tanbir.cox@gamil.com
📲 +88 01738359555
📞 Skype: tanbir.cox

ভ্যাট ও ট্যাক্স

ভ্যাট ও ট্যাক্স
ট্যাক্সগাইড বাংলাদেশ ব্যবসায়ীদের সুবিদার্থে অনলাইনে ভ্যাট, ট্যাক্স ও কাস্টমস সংক্রান্ত সেবা চালু করেছে। এখন থেকে আপনারা দিনের ২৪ ঘন্টা সপ্তাহের ৭ দিন দেশের যে কোন স্থান থেকে ভ্যাট, ট্যাক্স ও কাস্টমস সংক্রান্ত সেবা পেতে পারেন। Email: ceo.taxguidebd@gmail.com, ceo@taxguidebd.com ; 01746440021, 01972300009

জনপ্রিয় পোস্টসমূহ

T@NB!R ব্লগ সংরক্ষাণাগার

Blogger দ্বারা পরিচালিত.
Visit প্রয়োজনীয় বাংলা বইto get more interesting Computer and Educational Bangla Books

Gadget

এই সামগ্রীটি এখনও এনক্রিপ্ট করা সংযোগগুলির মাধ্যমে উপলব্ধ নয়।

📱মোবাইল দিয়ে পড়তে ও ডাউনলোড করতে যাদের সমস্যা হয়ঃ তারা নিচের লিংকে ক্লিক থেকে অ্যাপটা ডাউনলোড করে নেন... মোবাইলে বই পড়ার জন্য এটি একটি অনন্য অ্যাপ , একবার ইন্সটল করে দেখুন আশা এর সব ফিচার দেখে আপনি এই অ্যাপস এর ফ্যান হয়ে যাবেন । 📳মোবাইল স্ক্রিন ভার্সনে অর্থাৎ যে কোন সাইজের স্ক্রিনে অটোমেটিক এডজাস্ট হওয়া। (আপনাকে ডানে-বামে বা উপরে-নিচে মুভ করা লাগবে না) প্রয়োজনীয় সকল শিক্ষণীয় বাংলা বই 📚 ফ্রি তে পড়তে পারবেন , এই বইঘর Boighor এন্ড্রয়েড অ্যাপ খুব শিগ্রই সবার প্রিয় অ্যাপ হবে , কারন এতে আছে 🔖 বুকমার্ক মেনুঃ ক্লিক করে যে কোন অধ্যায়ে সরাসরি যেতে পারবেন, 🌙 নাইট মোড বা ভিউ, 🔍 বইয়ের 📑 মধ্যে যে কোন টেক্সট সার্চ করার সুবিধা, 📝 বইয়ের টেক্সটকে পছন্দমত হাইলাইট বা মার্ক , আন্ডারলাইন ✐ড্র করা যাবে (সো চিন্তা করে দেখুন এর চাইতে সহজ ও ইউজার ফ্রেন্ডলি কোন বাংলা বই পড়ার এন্ড্রয়েড অ্যাপ আছে কিনা!!! ) আর যে কোন লেখক ও পাবলিশারের একমাত্র নির্ভরযোগ্য অ্যাপ হবে , কারন আমাদের চেয়ে বেশি সিকুরিটি আর কেউ দিতে পারবে না ...ইনশাআল্লাহ
গুগল প্লে স্টোর গিয়ে " Boighor by chorui লিখে সার্চ দিন
এন্ড্রোয়েড অ্যাপ্লিকেশনে এখানের সব বই মোবাইল স্ক্রিনে পেতেঃ
এখানে👆ক্লিক করুন
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cgd.ebook.boighor

সোমবার, ২ জানুয়ারী, ২০১২

postheadericon Microsoft Access Hotkeys - Keyboard Shortcuts


Microsoft Access Hotkeys - Keyboard Shortcuts
General shortcut keys
Global Access shortcut keys
Opening databases

To do this
Press
To open a new database CTRL+N
To open an existing database CTRL+O
To quit Microsoft Access ALT+F4
Printing and saving
To do this
Press
To print the current or selected object CTRL+P
To open the Print dialog box P or CTRL+P
To open the Page Setup dialog box S
To cancel Print Preview or Layout Preview C or ESC
To save a database object CTRL+S or SHIFT+F12 or ALT+SHIFT+F2
To open the Save As dialog box F12 or ALT+F2
Using a combo box or list box
To do this
Press
To open a combo box F4 or ALT+DOWN ARROW
To refresh the contents of a Lookup field (Lookup field: A field, used on a form or report in an Access database, that either displays a list of values retrieved from a table or query, or stores a static set of values.) list box or combo box F9
To move down one line DOWN ARROW
To move down one page PAGE DOWN
To move up one line UP ARROW
To move up one page PAGE UP
To exit the combo box or list box TAB
Finding and replacing text or data
To do this
Press
To open the Find tab in the Find and Replace dialog box (Datasheet view and Form view only) CTRL+F
To open the Replace tab in the Find and Replace dialog box (Datasheet view and Form view only) CTRL+H
To find the next occurrence of the text specified in the Find and Replace dialog box when the dialog box is closed (Datasheet view and Form view only) SHIFT+F4
Working in Design view
To do this
Press
To switch between Edit mode (with insertion point displayed) and Navigation mode (Navigation mode: The mode in Microsoft Access in which an entire field is selected and the insertion point is not visible. In Navigation mode, you can move between fields by using the arrow keys.) F2
To switch to the property sheet (Design view in forms and reports in databases and Access projects) F4
To switch to Form view from form Design view F5
To switch between the upper and lower portions of a window (Design view of tables, macros, and queries and the Advanced Filter/Sort window only) F6
To switch to the Code Builder from form or report Design view (Design view window or property sheet) F7
To switch from the Visual Basic Editor to form or report Design view SHIFT+F7
To open property sheet for a selected object ALT+V+P
Editing controls in form and report Design view
To do this
Press
To add a control to a section SHIFT+ENTER
To copy the selected control to the Clipboard CTRL+C
To cut the selected control and copy it to the Clipboard CTRL+X
To paste the contents of the Clipboard in the upper-left corner of the selected section CTRL+V
To move the selected control to the right CTRL+RIGHT ARROW
To move the selected control to the left CTRL+LEFT ARROW
To move the selected control up CTRL+UP ARROW
To move the selected control down CTRL+DOWN ARROW
To increase the height of the selected control SHIFT+DOWN ARROW
To increase the width of the selected control SHIFT+RIGHT ARROW
To reduce the height of the selected control SHIFT+UP ARROW
To reduce the width of the selected control SHIFT+LEFT ARROW
Window operations
To do this
Press
To bring the Database window to the front F11
To cycle between open windows CTRL+F6
To restore the selected minimized window when all windows are minimized ENTER
To turn on Resize mode for the active window when it’s not maximized; press the arrow keys to resize the window CTRL+F8
To display the Control menu ALT+SPACEBAR
To display the shortcut menu SHIFT+F10
To close the active window CTRL+W or CTRL+F4
To switch between the Visual Basic Editor and the previous active window ALT+F11
To switch to the Microsoft Script Editor from the previous active window ALT+SHIFT+F11
Working with Wizards
To do this
Press
Move to the Help button in the wizard TAB
To move to the next window in the wizard ALT+N
To move to the previous window in the wizard ALT+B
To close the wizard window ALT+F
Note  You can not use CTRL+TAB to navigate from one wizard window to another. CTRL+TAB will move the cursor between dialog boxes and controls on the wizard window.
Miscellaneous
To do this
Press
To display the complete hyperlink address for a selected hyperlink F2
To check spelling F7
To open the Zoom box to conveniently enter expressions and other text in small input areas SHIFT+F2
To display a property sheet in Design view ALT+ENTER
To quit Microsoft Access, close a dialog box, or close a property sheet ALT+F4
To invoke a Builder CTRL+F2
To toggle between a custom menu bar and a built-in menu bar CTRL+F11
To toggle forward between views when in a table, query, form, report, page, view , PivotTable list, PivotChart report, stored procedure, or Access project (.adp) function. If there are additional views available, successive keystrokes will move to the next available view. CTRL+RIGHT ARROW or CRTL+COMMA (,)
To toggle back between views when in a table, query, form, report, page, view, PivotTable list, PivotChart report, stored procedure, or .adp function. If there are additional views available, successive keystrokes will move to the previous view CTRL+LEFT ARROW or CRTL+PERIOD (.)
Database window shortcut keys
Editing and navigating the Object list

To do this
Press
To rename a selected object F2
To move down one line DOWN ARROW
To move down one window PAGE DOWN
To move to the last object END
To move up one line UP ARROW
To move up one window PAGE UP
To move to the first object HOME
Navigating and opening objects
To do this
Press
To cycle through the Objects bar top to bottom CTRL+TAB
To cycle through the Objects bar bottom to top SHIFT+CTRL+TAB
To open the selected table or query in Datasheet view, or form in Form view ENTER or ALT+O
To open the selected report in Print Preview ENTER
To open the selected data access page in Page view ENTER
To run the selected macro ENTER
To open the selected table, query, form, report, data access page, macro, or module in Design view CTRL+ENTER or ALT+D
To create a new table, query, form, report, data access page, macro, or module ALT+N
To refresh the Database window F5
To display the Immediate window in the Visual Basic Editor CTRL+G
Work with menus

To do this
Press
To show the shortcut menu SHIFT+F10
To make the menu bar active F10
To show the program icon menu (on the program title bar) ALT+SPACEBAR
With the menu or submenu is visible, to select the next or previous command DOWN ARROW or UP ARROW
To select the menu to the left or right; or, when a submenu is visible, to switch between the main menu and the submenu LEFT ARROW or RIGHT ARROW
To select the first or last command on the menu or submenu HOME or END
To close the visible menu and submenu at the same time ALT
To close the visible menu; or, with a submenu visible, to close the submenu only ESC
Work with toolbars

To do this
Press
To select the next or previous toolbar CTRL+TAB or CTRL+SHIFT+TAB
When a toolbar is active, to select the next or previous button or menu on the toolbar TAB or SHIFT+TAB
When a menu on a toolbar is selected, to open the menu ENTER
When a button is selected, to perform the action assigned to a button ENTER
Work in windows and dialog boxes
Using a program window

To do this
Press
To switch to the next program ALT+TAB
To switch to the previous program ALT+SHIFT+TAB
To show the Windows Start menu CTRL+ESC
To close the active database window CTRL+W
To switch to the next database window CTRL+F6
To switch to the previous database window CTRL+SHIFT+F6
To restore the selected minimized window when all windows are minimized ENTER
Using a dialog box
To do this
Press
To switch to the next tab in a dialog box CTRL+TAB or CTRL+PAGE DOWN
To switch to the previous tab in a dialog box CTRL+SHIFT+TAB or CTRL+PAGE UP
To move to the next option or option group TAB
To move to the previous option or option group SHIFT+TAB
To move between options in the selected drop-down list box, or to move between some options in a group of options Arrow keys
To perform the action assigned to the selected button; select or clear the check box SPACEBAR
To move to the option by the first letter in the option name in a drop-down list box Letter key for the first letter in the option name you want (when a drop-down list box is selected)
To select the option, or to select or clear the check box by the letter underlined in the option name ALT+letter key
To open the selected drop-down list box ALT+DOWN ARROW
To close the selected drop-down list box ESC
To perform the action assigned to the default button in the dialog box ENTER
To cancel the command and close the dialog box ESC
To close a dialog box ALT+F4
Editing in a text box
To do this
Press
To move to the beginning of the entry HOME
To move to the end of the entry END
To move one character to the left or right LEFT ARROW or RIGHT ARROW
To move one word to the left or right CTRL+LEFT ARROW or CTRL+RIGHT ARROW
To select from the insertion point to the beginning of the entry SHIFT+HOME
To select from the insertion point to the end of the entry SHIFT+END
To select one character to the left SHIFT+LEFT ARROW
To select one character to the right SHIFT+RIGHT ARROW
To select one word to the left CTRL+SHIFT+LEFT ARROW
To select one word to the right CTRL+SHIFT+RIGHT ARROW
Work with the Open, File New Database, and Save dialog boxes

To do this
Press
Go to the previous folder ( ) ALT+1
Open the folder up one level from the open folder (Up One Level button ) ALT+2
Close the dialog box, and open your World Wide WebWorld Wide Web search page (Search the Web button ) ALT+3
Delete the selected folder or file (Delete button ) ALT+4
Create a new subfolder in the open folder (Create New Folder button ) ALT+5
Switch between List, Details, Properties, and Preview views ALT+6
Show the Tools menu (Tools button) ALT+7
Work with task panes

To do this
Press
Move to a task pane (task pane: A window within an Office application that provides commonly used commands. Its location and small size allow you to use these commands while still working on your files.) from another pane in the program window. (You may need to press F6 more than once.)
F6
Note   If pressing F6 doesn't display the task pane you want, try pressing ALT to place focus on the menu bar, and then pressing CTRL+TAB to move to the task pane.
When a menu or toolbar (toolbar: A bar with buttons and options that you use to carry out commands. To display a toolbar, press ALT and then SHIFT+F10.) is active, move to a task pane. (You may need to press CTRL+TAB more than once.) CTRL+TAB
When a task pane is active, select the next or previous option in the task pane TAB or SHIFT+TAB
Display the full set of commands on the task pane menu CTRL+DOWN ARROW
Move among choices in a selected submenu; move among certain options in a group of options DOWN ARROW or UP ARROW
Open the selected menu, or perform the action assigned to the selected button SPACEBAR or ENTER
Open a shortcut menu (shortcut menu: A menu that shows a list of commands relevant to a particular item. To display a shortcut menu, right-click an item or press SHIFT+F10.); open a drop-down menu for the selected gallery item SHIFT+F10
When a menu or submenu is visible, select the first or last command on the menu or submenu HOME or END
Scroll up or down in the selected gallery list PAGE UP or PAGE DOWN
Move to the top or bottom of the selected gallery list CTRL+HOME or CTRL+END
Keyboard shortcuts for using the Help task pane and Help window
The Help Pane is a task pane that provides access to all Office Help content. As a task pane, the Help Pane appears as part of the active application. The Help window displays topics and other Help content and appears as a window next to, but separate from, the active application.

In the Help task pane

To do this
Press
Display the Help task pane. F1
Switch between the Help task pane and the active application. F6
Select the next item in the Help task pane. TAB
Select the previous item in the Help task pane. SHIFT+TAB
Perform the action for the selected item. ENTER
In a Table of Contents, select the next and previous item, respectively. DOWN ARROW and UP ARROW
In a Table of Contents, expand and collapse the selected item, respectively. RIGHT ARROW and LEFT ARROW
Move back to the previous task Pane. ALT+LEFT ARROW
Move forward to the next task Pane. ALT+RIGHT ARROW
Open the menu of Pane options. CTRL+SPACEBAR
Close and reopen the current task pane. CTRL+F1
Expand a +/- list. RIGHT ARROW
Collapse a +/- list. LEFT ARROW

In the Help window

To do this
Press
Select the next hidden text or hyperlink, or Show All or Hide All at the top of a topic TAB
Select the previous hidden text or hyperlink, or the Browser View button at the top of a Microsoft Office Web site article SHIFT+TAB
Perform the action for the selected Show All, Hide All, hidden text, or hyperlink ENTER
Move back to the previous Help topic. ALT+LEFT ARROW
Move forward to the next Help topic. ALT+RIGHT ARROW
Print the current Help topic. CTRL+P
Scroll small amounts up and down, respectively, within the currently-displayed Help topic. UP ARROW AND DOWN ARROW
Scroll larger amounts up and down, respectively, within the currently-displayed Help topic. PAGE UP AND PAGE DOWN
Change whether the Help window appears connected to (tiled) or separate from (untiled) the active application. ALT+U
Display a menu of commands for the Help window; requires that the Help window have active focus (click an item in the Help window). SHIFT+F10
Send e-mail messages

To do this
Press
Send the active database object as an e-mail message ALT+F+D+A
Open the Address Book CTRL+SHIFT+B
Check the names in the To, Cc, and Bcc boxes against the Address Book ALT+K
Select the next box in the e-mail header or the body of the message when the last box in the e-mail header is active TAB
Select the previous field or button in the e-mail header SHIFT+TAB
Keys for working with text and data
Select text and data
Selecting text in a field

To do this
Press
To extend one character to the right SHIFT+RIGHT ARROW
To extend one word to the right CTRL+SHIFT+RIGHT ARROW
To extend one character to the left SHIFT+LEFT ARROW
To extend one word to the left CTRL+SHIFT+LEFT ARROW
Selecting a field or record
Note  To cancel a selection, use the opposite arrow key.
To do this
Press
To select the next field TAB
To switch between Edit mode (with insertion point displayed) and Navigation mode (Navigation mode: The mode in Microsoft Access in which an entire field is selected and the insertion point is not visible. In Navigation mode, you can move between fields by using the arrow keys.) F2
To switch between selecting the current record and the first field of the current record, in Navigation mode SHIFT+SPACEBAR
To extend selection to the previous record, if the current record is selected SHIFT+UP ARROW
To extend selection to the next record, if the current record is selected SHIFT+DOWN ARROW
To select all records CTRL+A or CTRL+SHIFT+SPACEBAR
Extending a selection
To do this
Press
To turn on Extend mode (EXT appears in the lower-right corner of the window); pressing F8 repeatedly extends the selection to the word, the field, the record (in Datasheet view only), and all records F8
To extend a selection to adjacent fields in the same row in Datasheet view LEFT ARROW or RIGHT ARROW
To extend a selection to adjacent rows in Datasheet view UP ARROW or DOWN ARROW
To undo the previous extension SHIFT+F8
To cancel Extend mode ESC
Selecting and moving a column in Datasheet view
To do this
Press
To select the current column or cancel the column selection, in Navigation mode (Navigation mode: The mode in Microsoft Access in which an entire field is selected and the insertion point is not visible. In Navigation mode, you can move between fields by using the arrow keys.) only CTRL+SPACEBAR
To select the column to the right, if the current column is selected SHIFT+RIGHT ARROW
To select the column to the left, if the current column is selected SHIFT+LEFT ARROW
To turn on Move mode (Move mode: The mode in which you can move column(s) in Datasheet view by using the left and right arrow keys.); then press the RIGHT ARROW or LEFT ARROW key to move selected column(s) to the right or left CTRL+SHIFT+F8
Edit text and data
Note  If the insertion point isn't visible, press F2 to display it.
Moving the insertion point in a field

To do this
Press
To move it one character to the right RIGHT ARROW
To move it one word to the right CTRL+RIGHT ARROW
To move it one character to the left LEFT ARROW
To move it one word to the left CTRL+LEFT ARROW
To move it to the end of the field, in single-line fields END
To move it to the end of the field, in multiple-line fields CTRL+END
To move it to the beginning of the field, in single-line fields HOME
To move it to the beginning of the field, in multiple-line fields CTRL+HOME
Copying, moving, or deleting text
To do this
Press
To copy the selection to the Clipboard CTRL+C
To cut the selection and copy it to the Clipboard CTRL+X
To paste the contents of the Clipboard at the insertion point CTRL+V
To delete the selection or the character to the left of the insertion point BACKSPACE
To delete the selection or the character to the right of the insertion point DELETE
To delete all characters to the right of the insertion point CTRL+DELETE
Undoing changes
To do this
Press
To undo typing CTRL+Z or ALT+BACKSPACE
To undo changes in the current field or current record; if both have been changed, press ESC twice to undo changes, first in the current field and then in the current record ESC
Entering data in Datasheet or Form view
To do this
Press
To insert the current date CTRL+SEMICOLON (;)
To insert the current time CTRL+SHIFT+COLON (:)
To insert the default value for a field CTRL+ALT+SPACEBAR
To insert the value from the same field in the previous record CTRL+APOSTROPHE (')
To add a new record CTRL+PLUS SIGN (+)
To delete the current record CTRL+MINUS SIGN (-)
To save changes to the current record SHIFT+ENTER
To switch between the values in a check box or option button SPACEBAR
To insert a new line CTRL+ENTER
Refreshing fields with current data
To do this
Press
To recalculate the fields in the window F9
To requery (requery: To rerun a query underlying the active form or datasheet in order to reflect changes to the records, display newly added records, and eliminate deleted records.) the underlying tables; in a subform, this requeries the underlying table for the subform only SHIFT+F9
Refresh the contents of a Lookup field (Lookup field: A field, used on a form or report in an Access database, that either displays a list of values retrieved from a table or query, or stores a static set of values.) list box or combo box F9
Keys for navigating records
Navigate in Design view

To do this
Press
To switch between Edit mode (with insertion point displayed) and Navigation mode F2
To switch to the property sheet (Design view in forms and reports in databases and Access projects) F4
To switch to Form view from form Design view F5
To switch between the upper and lower portions of a window (Design view of the Advanced Filter/Sort window only) F6
To switch to the Code Builder from form or report Design view (Design view window or property sheet) F7
Invokes the field list in a form, report , or data access page. If field list is already open, moves focus to field list F8
To switch from the Visual Basic Editor to form or report Design view SHIFT+F7
To switch from a control's


0 মন্তব্য(গুলি):

প্রয়োজনীয় সব বাংলা 🕮ই-বুক

প্রয়োজনীয় সব বাংলা 🕮ই-বুক বা বই, 💻সফটওয়্যার ও 🎬টিটোরিয়াল কালেকশ সংগ্রহ করতে!
আপনারা সামান্য একটু সময় ব্যয় করে ,শুধু এক বার নিচের লিংকে ক্লিক করে এই কালেকশ গুলোর মধ্যে অবস্থিত বই ও সফটওয়্যার এর নাম সমূহের উপর চোখ বুলিয়ে 👓👀 নিন।”তাহলেই বুঝে যবেন কেন এই ফাইল গুলো আপনার কালেকশনে রাখা দরকার! আপনার আজকের এই ব্যয়কৃত সামান্য সময় ভবিষ্যতে আপনার অনেক কষ্ট লাঘব করবে ও আপনার অনেকে সময় বাঁচিয়ে দিবে।
বিশ্বাস করুন আর নাই করুনঃ-“বিভিন্ন ক্যাটাগরির এই কালেকশ গুলোর মধ্যে দেওয়া বাংলা ও ইংলিশ বই, সফটওয়্যার ও টিউটোরিয়াল এর কালেকশন দেখে আপনি হতবাক হয়ে যাবেন !”
আপনি যদি বর্তমানে কম্পিউটার ব্যবহার করেন ও ভবিষ্যতেও কম্পিউটার সাথে যুক্ত থাকবেন তাহলে এই ডিভিডি গুলো আপনার অবশ্যই আপনার কালেকশনে রাখা দরকার !
মোট কথা আপনাদের কম্পিউটারের বিভিন্ন সমস্যার চিরস্থায়ী সমাধান ও কম্পিউটারের জন্য প্রয়োজনীয় সব বই, সফটওয়্যার ও টিউটোরিয়াল এর সার্বিক সাপোর্ট দিতে আমার খুব কার্যকর একটা উদ্যোগ হচ্ছে এই ডিভিডি প্যাকেজ গুলো।আশা করি এই কালেকশন গুলো শিক্ষার্থীদের সকল জ্ঞানের চাহিদা পূরন করবে…!
আমার আসল উদ্দেশ্য হল, কম্পিউটার ও মোবাইল এইডেড লার্নিং ডিভিডি কার্যক্রম এর মাধ্যমে সফটওয়্যার, টিটোরিয়াল ও এইচডি কালার পিকচার নির্ভর ই-বু বা বইয়ের সহযোগিতায় শিক্ষাগ্রহন প্রক্রিয়াকে খুব সহজ ও আনন্দদায়ক করা।
এবং সকল স্টুডেন্ট ও টিচারকে কম্পিউটার ও মোবাইল প্রযুক্তির সম্পৃক্তকরণ এবং সকল শিক্ষার্থী ও শিক্ষকদের প্রযুক্তিবান্ধব করা এবং একটা বিষয় ক্লিয়ার করে বুঝিয়ে দেওয়া যে প্রযুক্তি শিক্ষাকে আনন্দদায়ক করে এবং জ্ঞান অর্জনের প্রতি আকর্ষণ বৃদ্ধি করে…
🎯 কালেকশ সম্পর্কে বিস্তারিত 👀জানতেঃ নিচের লিংকে 👆ক্লিক করুন
www.facebook.com/tanbir.ebooks/posts/777596339006593

এখানে👆 ক্লিক করুন

🎯 সুন্দর ভাবে বুঝার জন্য নিচের লিঙ্ক থেকে ই-বুক্টি ডাউনলোড করে নিন...
📥 ডাউনলোড 👆 লিংকঃ এখানে👆ক্লিক

আপডেট পেতে

আপডেট ই-বুক

Google+

Email পেতেঃ

মন্তব্য দিন

আমার সম্পর্কে !

আমার ফোটো
Tanbir ebooks
                 Web site :

ফ্রী বাংলা ই-বুক ও ওয়েব সাইট লিঙ্ক
জিরো গ্রাভিটি | Techtunes | টেকটিউনস
ফেসবুক পেজঃ-- 

https://www.facebook.com/tanbir.cox

বেঁচে আমি থাকবোই আমার আপন ইচ্ছায়...,
অন্তত উত্তম এক কালের প্রতীক্ষায়.........
তা কারো গোলামী করে নয়...।
নিজের যোগ্যতায়...
+8801738359555

আমার সম্পূর্ণ প্রোফাইল দেখুন